1.
|
Adaptive Educational Hypermedia based on Multiple Student Characteristics
|
Proceedings of the Second International Conference on Web-based Learning (ICWL 2003), Melbourne, Australia (indexed by Scopus)
|
2.
|
The design and implementation of an adaptive e-learning system
|
Proceedings of the International Symposium Open, Distance, and E-learning (ISODEL 2007), Denpasar
|
3.
|
Empirical Evaluation of An Adaptive E-learning System and the Effects of Knowledge, Learning Style and Multimedia Mode on Student Achievement
|
Proceedings of the UiTM International Conference on E-learning 2007 (UICEL 2007), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Malaysia
|
4.
|
The development of an adaptive e-learning toward the learning style diversity of visual-auditory- kinesthetic
|
Proceedings of the International Seminar on ICT for Education, PPs UNY, 2009
|
5.
|
The Implementation of an Adaptive E-learning Using the Learning Management Systems of Moodle
|
Proceedings of the International Symposium Open, Distance, and E-learning (ISODEL 2009), Yogyakarta
|
6.
|
Towards the Implementation of blended learning at the Yogyakarta State University
|
Proceedings of the International Seminar on ICT for Education, FMIPA UNY, 2009
|
7.
|
Potensi pemanfaatan ICT untuk peningkatan mutu pembelajaran SMA di kota Yogyakarta
|
Jurnal terakreditasi Cakrawala Pendidikan, Juni 2010 Th. XXIX, No. 2, pp. 161-175
|
8.
|
Peta Layanan Akses Internet Menggunakan Telepon Seluler Daerah Pedesaan di DIY
|
Prosiding pada National Seminar on Information Technology and Its Application (SENTIA 11), 2011
|
9.
|
Multiconnection phone-based mobile internet to support e-learning and ICT literacy for rural community
|
Proceedings of the International Conference on Vocational Education and Training (ICVET) 2011
|
10.
|
The Design of Adaptive E-learning System based on Student’s Learning Styles
|
International Journal of Computer Science and Information Technology (IJCSIT), Vol 2, Issue 5, Vol 2, pp. 2350-2353, 2011
|
11.
|
Mobile Internet berbasis Telepon Seluler Multikoneksi untuk Mendukung Elearning
|
Jurnal Penelitian SAINTEK, Vol 16, No 1, pp. 1-8, April 2011
|
12.
|
The utilization of e-learning and social networks to promote blended learning
|
Proceedings of the International Seminar on ICT for Education, UNY, 15 April 2012
|
13.
|
Implementasi ICT Dalam Pembelajaran IPA
|
Prosiding pada Seminar Nasional Pendidikan IPA IV di UNY 6 Okt 2012
|
14.
|
Peranan Teknologi Informasi dan Komunikasi (ICT) dalam Peningkatan Proses Pembelajaran yang Inovatif
|
Prosiding pada Seminar Nasional Pendidikan & Saintec 2013 di UMS tanggal 18 Mei 2013
|
15.
|
The Development of an Adaptive E-learning System by Customizing an LMS Moodle
|
International Journal of Computer Science and Information Technologies (IJCSIT), Vol. 4 (4), 2013, 632 – 635
|
16.
|
Pengembangan Multimedia Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk SMK
|
Jurnal Pendidikan Vokasi ISSN: 2088-2866 Vol 3, No 1, Februari 2013, hal: 45-52 (Sebagai penulis pertama)
|
17.
|
Pemanfaatan Teknologi E-learning Adaptif Untuk Mengatasi Keragaman Gaya Belajar
|
Jurnal Penelitian SAINTEK ISSN: 1412-3991 Vol 18, No 1, April 2013, hal: 56-70
|
18.
|
Pengaruh Problem-Based Learning terhadap Hasil Belajar ditinjau dari Motivasi Belajar PLC di SMK
|
Jurnal Pendidikan Vokasi ISSN: 2088-2866 Vol 3, No 2, Juni 2013, hal: 178-191
(Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Bekti Wulandari)
|
19.
|
Efektivitas Pembimbingan Karya Tulis Online Melalui Website KTI
|
Jurnal Kependidikan Vol 3, No 2, Nov 2013, hal: 178-191(Sebagai penulis pertama)
|
20.
|
The Implementation of ICT to Enhance Student Learning Activities
|
Proceedings of the 21st International Conference on Computers in Education (ICCE 2013) 20 – 22 Nov 2013, Bali
|
21.
|
The Evaluation of a Moodle Based Adaptive e-learning System
|
International Journal of Information and Education Technology www.ijiet.org ISSN: 2010-3689 Vol. 4, no. 1, pp. 89-92, Feb 2014
|
22.
|
Pengembangan E-learning Mata Pelajaran Teknologi Informasi dan Komunikasi (TIK) di SMA Negeri 3 Kupang
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan ISSN: 2407-0963, Vol 1, No 1, April 2014, hal: 1-14 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ariyanto S. Helianak)
|
23.
|
Pengembangan Multimedia Pembelajaran untuk Meningkatkan Penguasaan Kala Lampau Bahasa Prancis Mahasiswa
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan ISSN: 2407-0963, Vol 1, No 2, Oktober 2014, hal: 199-212 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Siti Sumiyati)
|
24.
|
The Effects of Multimedia and Learning Style on Student Achievement in Online Electronics Course
|
The Turkish Online Journal of Educational Technology ISSN: 2146‐7242, January 2015, Vol 14, Issue: 1, pp: 116-122 (indexed by Scopus, Q2).
|
25.
|
Adaptive and Engaging E-learning: Inovasi Pemanfaatan Teknologi Informasi dalam Pendidikan Jarak Jauh
|
Pidato Pengukuhan Guru Besar dalam Bidang Ilmu Pembelajaran Teknologi Informasi, 1 April 2015
|
26.
|
Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif untuk Belajar Membaca Al-Qur’an Metode Qira’ati di TPQ Raudlotut Thalibin
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 2 (1), 74-82, 2015 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Habib Hambali)
|
27.
|
The implementation of e-learning with team builder at vocational high schools.
|
Research and Evaluation in Education, 1 (1), 25-44, 2015 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Mahmud Al Haq Patwary)
|
28.
|
The Determining Factors of the Acceptance of Information Technology Users among the Teaching Staffs of the Vocational Program
|
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), April 2015. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Arief Hermawan)
|
29.
|
Pengembangan Multimedia Pembelajaran Bahasa Inggris untuk Pembelajaran Teks Recount di MTsN II Yogyakarta
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3 (1), 25-39, 2016 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Muhammad Ahmad Jumasa)
|
30.
|
Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Web Berdasarkan Gaya Belajar Siswa untuk Mata Pelajaran Fisika
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3 (2), 151-165, 2016 (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ary Purmadi)
|
31.
|
Pengembangan E-learning Berbasis Pendekatan Ilmiah Pada Mata Pelajaran IPA di SMP Negeri 5 Yogyakarta
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3 (2), 195-206, 2016. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Heru Amrul Mu’arif)
|
32.
|
Mobile Learning Trends and Challenges for Vocational Education in Indonesia
|
Proceedings of the 4th International Conference on Vocational Education and Training (ICVET), YSU Yogyakarta, September 2016. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ridwan DM)
|
33.
|
Pengembangan Dan Implementasi E-Learning Menggunakan Moodle Dan Vicon Untuk Pelajaran Pemrograman Web Di SMK
|
Jurnal Pendidikan Vokasi 6 (1), 43-53, 2016. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Hardyanto)
|
34.
|
Improving students’ mastery on automotive electrical system using automotive electrical multimedia
|
REiD (Research and Evaluation in Education) 2 (1), 71-78, 2016. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Widjanarko)
|
35.
|
Problems in Learning of Electronic Filing at Vocational School in
Yogyakarta Special Region, Indonesia
|
Journal of Education and Practice, Vol.8, No.5, 2017. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Sutirman)
|
36.
|
Pengembangan adaptive mobile learning pada mata pelajaran biologi SMA sebagai upaya mendukung proses blended learning
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, Vol 4, No 1 (2017), (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ence Surahman)
|
37.
|
The Implementation of Blended Learning in Multimedia Courses for Undergraduate Students in Indonesia
|
International Journal of Information and Education Technology www.ijiet.org ISSN: 2010-3689, vol 7, no 10, Oktober 2017. (Sebagai penulis pertama)
|
38.
|
Pengembangan e-learning adaptif pada mata pelajaran Pendidikan Agama Islam untuk kelas X SMA
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 4 (2), 119-129, 2017. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ziaurrahman)
|
39.
|
The Dynamics of Mobile Learning Utilization in Vocational Education: Frame Model Perspective Review
|
The Turkish Online Journal of Educational Technology ISSN: 2146‐7242, October 2017, Vol 16, Issue: 4, pp: 65-76, indexed by Scopus. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Ridwan DM)
|
40.
|
The Effects of Various Animation-Based Multimedia Learning in e-Learning Course
|
ACM International Conference Proceeding Series. Proceeding of ICETC 2017, December 20–22, 2017, Barcelona, Spain. DOI 10.1145/3175536.3175558, indexed by Scopus. (Sebagai penulis pertama)
|
41.
|
Pengembangan media pembelajaran interaktif, inspiratif, dan menyenangkan (I2M) pada materi animasi stop motion
|
Journal of Vocational and Work Education 1 (1), 26-35, 2017. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Arif Eka)
|
42.
|
The determinats of e-learning usage by teachers of vocational high schools in the Yogyakarta Special Region
|
Jurnal Pendidikan Vokasi 7 (1), 1-13, 2018. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Priyanto)
|
43.
|
Critical Success Factor for Implementing Vocational Blended Learning
|
January 2018, Journal of Physics Conference Series 953(1):012086
DOI10.1088/1742-6596/953/1/012086, indexed by Scopus. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Dewi)
|
44.
|
Integration of strategy experiential learning in e-module of electronic records management
|
Jurnal Pendidikan Vokasi. 7. 288.
DOI 10.21831/jpv.v7i3.12812. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Sutirman)
|
45
|
LdesV, Computer-operated video: overcoming students’ difficulties in understanding automotive starting system
|
International Journal of Innovation and Learning 24(4):407 · January 2018, indexed by Scopus. (Sebagai penulis keempat, penulis 1 adalah Widjanarko)
|
46.
|
The Development of Indonesian Labour Market Information System (LMIS) for Vocational Schools and Industries
|
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2018, indexed by Scopus. (Sebagai penulis keempat, penulis 1 adalah Parinsi)
|
47.
|
Modeling Vocational Blended Learning Based on Digital Learning Now Framework
|
The Turkish Online Journal of Educational Technology April 2018, volume 17 issue 2 ISSN: 2146‐7242 (Sebagai penulis keempat, penulis 1 adalah Dewi).
|
48.
|
ME science as mobile learning based on virtual reality
|
2018 Journal of Physics: Conference Series DOI: 10.1088/1742-6596/1006/1/012027, indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Haritsah)
|
49.
|
Collaborative Learning Model With Computer Supported Learning Approach
|
Advances in Intelligent Systems Research (AISR), volume 144, 2018. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Nurdiyanto)
|
50.
|
The Vocational High School Teachers ‘Awareness Level and Implementation of the Students’ Learning Style Assessment
|
Jurnal Pendidikan Teknologi dan Kejuruan 24 (1), 91-101, 2018. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Mashoedah)
|
51.
|
Pengembangan e-learning berbasis moodle dalam peningkatkan pemahaman lagu pada pembelajaran Bahasa inggris
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 5 (1), 1-11, 2018. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Irawan)
|
52.
|
E-learning Model for Technical and Vocational Education
|
Accepted to be published at International Journal of Engineering and Technology.
|
53.
|
Utilizing Web Based Learning as 21st Century Learning Media for Vocational Education
|
International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.33) (2018) 157-160, indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ervina Dika Tria Puspitasari)
|
54.
|
Developing Bima-Indonesia Mobile Dictionary with Input-Output Google Voice Feature
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1140 (2018) 012044 doi:10.1088/1742-6596/1140/1/012044, indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Ikhwannul Muslimin)
|
55.
|
Improving Novice Teachers’ Instructional Practice Using
Technology Supported Video-based Reflection System: The Role of Novice Teachers’ Beliefs
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1140 (2018) 012029 doi:10.1088/1742-6596/1140/1/012029, indexed by Scopus. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Prilia Ardisa)
|
56.
|
The Development of Mobile Gamification Learning Application for Web Programming Learning
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1140 (2018) 012046 doi:10.1088/1742-6596/1140/1/012046 indexed by Scopus. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Sigit Pambudi)
|
57.
|
The Effectiveness of E-Learning: A Meta-Analysis
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1140 (2018) 012024 doi:10.1088/1742-6596/1140/1/012024 indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Kadarisman T Yuwono)
|
58.
|
Pengembangan multimedia pembelajaran berbasis role playing games (RPG) pada materi lingkaran untuk siswa SMP/MTs kelas VIII
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 5 (2), 151-164, 2018. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Shofa)
|
59.
|
Study of Instructional Model on Blended Learning in Polytechnic
|
Cakrawala Pendidikan, Juni 2018, Th. XXXVII, No. 2. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Kadek Cahya Dewi)
|
60.
|
The effectiveness of iCRT Video-based Reflection System on Pre-service Teachers’ Micro Teaching Practice Focusing on Meaningful Learning with ICT
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1140 (2018) 012018 doi:10.1088/1742-6596/1140/1/012018 indexed by Scopus. (Sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Keith Ratumbuisang)
|
61.
|
The effectiveness of mobile-based interactive learning multimedia in science process skills
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1157 (2019) 022024
doi:10.1088/1742-6596/1157/2/022024 indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Thomas A Nugroho)
|
62.
|
Pengembangan multimedia pembelajaran interaktif berbasis video materi sikap cinta tanah air dan peduli lingkungan.
|
Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 6 (1), 29-41, 2019. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Nugroho)
|
63.
|
Pattern capacity participants exam of mobile learning for assessment
|
International Journal of Scientific and Technology Research 8 (9), pp.713 indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Nurdiyanto)
|
64.
|
Development of teacher and student thematic learning books based on gender and diversity for elementary school students in district of Aceh Barat
|
International Journal of Scientific and Technology Research 8 (10), pp.896 indexed by Scopus. (Sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Mardhatillah)
|
65.
|
The effects of online activities on student learning outcomes in blended learning environment
|
In Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and Multimedia Technology (ICEMT 2019). ACM, New York, NY, USA, 107-110. DOI:https://doi.org/10.1145/3345120.3345167 indexed by Scopus. (Sebagai penulis pertama).
|
66.
|
Improving trigonometry learning motivation using Geogebra-Assisted Guided Discovery Student Worksheet (GDSW)
|
IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1320 (2019) 012082 doi:10.1088/1742-6596/1320/1/012082. Indexed by Scopus (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Hernawati, K.)
|
67.
|
Designing Initiation Materials for Promoting Autonomous Learning in Blended Learning EFL Classroom
|
Journal of Physics: Conference Series 1254 012047 indexed by Scopus (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Antoro, S.D.)
|
68.
|
Validity of Lesson Plan (RPP) Thematic Learning Model Based on Gender and Diversity (Kebhinekaan)
|
British Journal of Education, Vol.7, No.9, pp.29-34, September 2019
|
69.
|
Video-Based Blended Course for Computer Network Learning
|
Journal of Physics: Conference Series 1413 (2019) 012025 doi:10.1088/1742-6596/1413/1/012025. Indexed by Scopus (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah S Pambudi)
|
70.
|
The cluster-based skills passport assessment model to improve the effectiveness of electrical power installation competency certification in Indonesian vocational school
|
International Journal of Advanced Science and Technology, Vol. 29, No. 01, (2020), pp. 11-17. Indexed by Scopus (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Suhendar)
|
71.
|
The Readiness of Santri in Using Technology to Support Memorizing of the Qur’an in Millennial Era
|
Proceedings of the 3rd International Conference on Learning Innovation and Quality Education (ICLIQE 2019), Atlantis Press, February 2020, doi.org/10.2991/assehr.k.200129.114
(sebagai penulis keempat, penulis 1 adalah Azzah Nor Laila)
|
72.
|
Hybrid Learning Development to Improve Teacher Learning Management
|
JKTP Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan Vol. 3, No. 1, Februari 2020, Hal. 1-9. (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Disa Hediansah)
|
73.
|
The Synchronous Online Argumentation System User Interface with an Integrated Design Framework: Redesign and Evaluation
|
Jurnal Pendidikan Indonesia (JPI), Vol. 9 No. 1, March 2020, DOI: 10.23887/jpi-undiksha.v9i1.23104. (sebagai penulis ketiga, penulis 1 adalah Ayu Nuswantari)
|
74.
|
The Effectiveness of the ZipGrade-Assisted Learning Outcomes Assessment Analyzing to Promote the Indonesian Vocational Teachers’ Competence
|
International Journal of Innovation, Creativity and Change, (Print) ISSN 2201-1315, (Online) ISSN 2201-1323
Regular_ April- 2020 (In printing). (sebagai penulis kedua, penulis 1 adalah Suhendar)
|
|
|
|
|
|
|